rozwijane

wtorek, 23 kwietnia 2013

Chleb na diecie Dukana

Dieta Dukana, każdy, kto choć trochę musi się "pilnować" o niej słyszał. Jeśli słyszał mało, to na pewno złe rzeczy, doceniają ją tylko Ci, którzy wgryźli się w nią głęboko :)
Jest to moja ulubiona dieta, bo bez szczególnych starań mogę zatkać dziub swojej głodomorze, bez specjalnego uszczerbku dla reszty ciała.

Wiadomym jest, że Dukan eliminuje węglowodany...buuuu i jak tu żyć, bez chlebka, bez kanapeczki jakiejś, bez deserków..... otóż nie trzeba! Jest kilka potraw, które swoim smakiem w pełni zastępują niedozwolone, węglowodanowe lub tłuszczowe produkty.

Takim krótkim wstępem zaczynam nowy wątek blogu o gotowaniu (choć kucharka ze mnie raczej marna i jak tylko się da idę na łatwiznę - szkoda mi po prostu czasu na siedzenie w kuchni). Będzie tu troszkę przepisów, na sprawdzone przeze mnie, pyszne i proste dania. Zapraszam.



Zacznę od chleba. CHLEB DUKANOWSKI, czyli chleb bez mąki


Składniki (na 1 porcję):
3 jajka
1 kostka chudego twarogu
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
6 łyżek otrąb owsianych
4 łyżki otrąb pszennych
przyprawy chleb tradycyjny-pikantny:
sól o obniżonej zawartości sodu
pieprz
bazylia
majeranek
czosnek granulowany
przyprawy chleb do słodkich dodatków:
sól o obniżonej zawartości sodu
kurkuma
curry
cynamon


W naczyniu mieszamy mikserem jajka, twaróg, proszek do pieczenia.
Potem wsypujemy wszystkie składniki suche.



I gotowe. Samo przygotowanie ciasta - 5min.
Kiedyś ubijałam osobno pianę z białek i na końcu mieszałam składniki łychą, ale była to ciężka praca przy potrójnej porcji, bo ciasto bez piany jest bardzo twarde. Teraz miksuję całe jajka i nie zauważyłam jakiejś różnicy.



Chleb będziemy piec w foremce keksowej, którą bardzo dokładnie trzeba wyłożyć papierem do pieczenia  lub w maszynce do wypieku chleba. Ja używam maszynki i chleb piekę z potrójnej porcji (daję wtedy cały duży proszek do pieczenia). Polecam taką formę pieczenia, gdyż chleb do naczynia z maszynki się nie przykleja.
Chleb pieczemy w piekarniku 180st (termoobieg 160-170) 40 min.
W maszynce (850w) piekę przez 1,5h.



Po upieczeniu ważne jest, aby chleb od razu wyciągnąć z foremki (max 10 min po upieczeniu), bo bardzo szybko zaczyna się "pocić"
Trzeba go wystudzić też najlepiej na jakimś przewiewnym stelażu, ja używam do tego rusztu z mikrofali.




Chleb przepyszny. Smacznego



Uwierzycie??? Chleb bez mąki !!!!!! Którego przygotowuje się w 5min.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz