rozwijane

środa, 1 stycznia 2014

1378 zł w 52 tygodnie



Nowy Rok, to czas postanowień, obietnic dawanych sobie…

Tym razem się uda, teraz będzie inaczej… takie piękne zapewnienia słyszymy od siebie. I co? I nic. Zazwyczaj nic z tego nie wychodzi. Zapominamy, poddajemy się, nie chce nam się.

ALE w tym roku będzie naprawdę inaczej

Przyznam Wam się, że nie mogłam się już doczekać końca starego roku, nie mogłam, bo mam tyle planów, postanowień na ten rok. Trzeba zostawić, zapomnieć o tym, co było i zająć się teraźniejszością oraz przyszłością.

Zacznijmy od finansów.

Nie byłoby miło, mieć na koniec grudnia dodatkowych funduszy? Pewnie, że miło.
Szperając po Internecie natrafiłam na metodę, która pozwoli w łatwy sposób zaoszczędzić 1378zł.
Kusząca propozycja, prawda?

A jak to działa?




Rok ma 52 tygodnie. Każdego tygodnia odkładamy kwotę odpowiadającą numerowi kolejnego tygodnia. I tak, w pierwszym tygodniu będzie to złotówka, w drugim, dwa złote, w trzecim trzy, a w pięćdziesiątym drugim – 52 złote.

Dokładną rozpiskę przedstawiam w tabelce.



Kwoty wpłacamy na subkonto. Można także do słoika, ale z własnego doświadczenia wiem, co się dzieje z pieniążkami ze słoika;)
Druga część roku może wydawać się trudniejsza, a grudzień, w którym trzeba wpłacić aż 202zł dla wielu może działać zniechęcająco, ale i na to jest sposób: wystarczy odwrócić kolejność spłat i zacząć od 52 złotych. Wtedy w drugiej połowie roku kapitał rośnie wolniej, ale dla budżetu jest lżej. Wybór należy do Was.




Można w ten sposób oszczędzać we dwójkę i cieszyć się na koniec roku piękną kwotą 2756, a aby było łatwiej, proponuję, aby jedna osoba odkładała 1, 2, 3 zł, a druga od końca, czyli 52, 51, 50zł.
Kombinacji jest wiele. Można wpłacać średnią tygodniową, czyli w zaokrągleniu po 26, 51 zł lub wpłacać miesięcznie sumę czterech tygodni.

Ja wybieram wersję pierwszą, a gdzieś w środku roku powpłacam kwoty końcowe, żeby w grudniu było lżej. 
Mam nadzieję, ze niektórym z Was spodobał się taki sposób gromadzenia pieniędzy i przyłączycie się do mnie. Razem zawsze raźniej :) Zapraszam



grafika:
www.finanse.egospodarka.pl
m.onet.pl






2 komentarze :

  1. R E W E L A C J A !!! Przyłączam się! Bardziej mi odpowiada odwrócona kolejność, ponieważ w grudniu wypada mi ubezpieczenie auta, a to kwota ponad 500zł. Pozwolę sobie podać taka informacje na swoim blogu, oczywiście z odsyłaczem do propagatorki :)
    Poza tym kilka dni temu rozpoczęłam OCM i jestem mega zadowolona, a równocześnie czekam na przesyłkę z derma rollerami 0,2mm i 0,5mm jak również zakupiłam kapsułki z orchideą :)
    Szalenie podobają mi się sposoby na wykorzystanie butelek, ale maszynka do cięcia szkła troszkę mnie odstraszyła. Jednak ten blog mam w swoich podpatrywanych i dzięki temu jestem na bieżąco :)
    Dziękuję za już, za motywację i życzę wszystkiego najwspanialszego w Nowym Roku :)
    pozdrawiam,
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie metoda mało skuteczna bo trzeba pamiętać tydzień 14 albo 23 ....chyba że w podręcznym kalendarzyku sobie wszystko odznaczysz ;) Moja metoda co miesiąc po wypłacie określoną sumkę wpłacać - przelewać na K O .....a dodatkowo może być słoiczek i przykładowo zaglądasz raz w tygodniu do portfela i np 2 zł wkładasz do słoiczka ( po przykładowych 2-3 miesiącach kaska ze słoiczka ląduje na koncie oszczędnościowym ;)
    powodzenia w oszczędzaniu

    OdpowiedzUsuń